Inbound marketing – Bizalomépítés a vásárlóban

Ma már a világhálón elképesztően sok információ kering, amelyeket bizony nem könnyű szűrni, hiszen az e-mailek között, a közösségi oldalakon és a hírportálokon egyaránt rengeteg reklám érkezik az emberhez szinte a nap minden percében. De mégis hogy lehet ezek között érvényesülni ha te is szeretnéd elérni a potenciális vásárlóidat ilyen módon? Hogy lehetsz kiemelkedő ebben a térben? Mi dönti el, hogy végül melyik üzletet vagy céget választja az ügyfél? Nos, ha benned is felmerültek már ezek a kérdések, akkor itt az ideje, hogy megismerd az inbound marketinget, amely egy egészen különleges szegmense a szakmának.

Inbound marketing – Ébreszd fel az igényt a vásárlóban, hogy felkeressen

Mit szólnál hozzá, ha nem te vadásznál vásárlók után, hanem ők maguk keresnének fel téged, ha szükségük van a termékeidre vagy szolgáltatásaikra? Ugye jól hangzik? Nos, az inbound marketing lényege pontosan ez.

Inbound marketing jelentése

Az inbound marketing esetében maga a kifejezés online marketingeszközöket jelent, amely a bizalomra és a belső indíttatásokra alapoz a vásárló oldaláról. Az eszköztára igen széles, ám a lényeg, hogy a hosszú távú megoldásokra épít és folyamatosan dolgozik az adott brand minél jobb pozícióba való helyezéséért. Éppen ezért a mikro-, kis- és középvállalkozások számára egyaránt nagyon jó megoldás lehet ez a típusú tartalommarketing. Ám ahhoz, hogy valóban működjön mindez a gyakorlatban is és elhozza a várt sikert, mindenképpen tisztában kell lennünk a részletekkel és megfelelően kell alkalmazni a rendelkezésre álló eszközöket.

Outbound marketing jelentése

Mindenekelőtt fontos kitérni arra is, hogy az inbound marketing mellett létezik az outbound marketing is. Ez a kettő tulajdonképpen kiegészíti egymást, nem szükséges választani közöttük. Sőt, egyenesen ajánlott is együtt használni őket, a kérdés csak az, hogy melyiket milyen mértékben. Az outbound tulajonképpen a klasszikus, közvetlenebb vonalat képviseli, így ide sorolandók a televíziós hirdetések, a plakátok, a szórólapok vagy éppen az újságokban megjelenő felhívások.

Outbound marketing eszközök

Az olyan tradicionális marketing eszközök tartoznak ide, mint például a hideghívások, a hideg emailek, a rádió hirdetések, a TV reklámok, a plakátok, a szórólapok vagy éppen az újsághirdetések.

Inbound marketing folyamata

Első körben meg kell határoznod a személyt, akinek szeretnél eladni. Ha ez sikerül, pontosan ismerni fogod a célközönséged tulajdonságait, kérdéseit, problémáit és tulajdonképpen egy személyes üzenetet kaphat tőled az online térben, amely szinte biztos, hogy megragadja majd a figyelmét. Hiszen, ha nem tudod pontosan, kinek akarsz eladni, elképesztően nehéz úgy megszólítani a potenciális célközönséget, hogy az valóban hatékony legyen. Éppen emiatt egy inbound marketing ügynökség sem fogja azt ígérni neked, hogy egyik pillanatról a másikra fog majd megugrani a vásárlóid száma. Mindenképpen időt kell hagyni ahhoz, hogy a tartalmaid a találati listán előrébb sorolódjanak.

Ez különösen igaz abban az esetben, ha egy teljesen új weboldalról van szó. Azonban a számok azt mutatják, hogy 6-12 hónap alatt legalább kétszeres, de akár öt-vagy tízszeres látogatottság növelés is elérhető.

Lássuk, mi mindenre kell odafigyelned a sikerhez mindezeken felül?

  • A weboldalad legyen elérhető és megtalálható!
  • A kiemelkedő tartalmak ébresszenek bizalmat a webhelyre érkezőkben!
  • Folyamatosa elemezd az eredményeidet és ennek megfelelően javíts az eszközökön!
  • Legyenek valóban hasznos és minőségi tartalmak az oldaladon! A visszatérő olvasgatókból később vásárlók lesznek.

Vagyis először vonzd magadra a potenciális ügyfél figyelmét, amelyhez megfelelő kulcsszavakra, érdekes, vicces közösségi média posztokra, vendégposztokra lesz szükséged. Fontos, hogy ezek közül nem szükséges mindet bevetned, de találj közöttük legalább egyet, ami a vállalkozásod esetében jól működik.

Mindezek által a felületedre tudod csábítani az érdeklődőket, amely már egy fél siker, hiszen, ha nem is vásárolnak vagy foglalnak időpontot, de feliratkoznak a hírleveledre, a YouTube csatornádra vagy megosztják a posztodat, az is sikernek könyvelhető el, hiszen mindez nagyon fontos ahhoz, hogy később a látogatóból ügyfél váljon.

Természetesen maga a folyamat egészen másképp fest egy egyszemélyes mikro vállalkozás, mint például egy közepes cég esetén. A kicsik esetében érdemes egyszerre egy eszközt telepíteni és azt a lehető legjobb mértékben automatizáltá tenni. Ehhez természetesen folyamatos kontrollra van szükség. Vagyis érdemes előbb – utóbb sorra venni az összes eszközt, kiválasztani azokat, amelyek a legjobban beváltak és kombinálni őket a legjobb eredmény érdekében.

Inbound marketing eszközei

Az online marketingnek számos eszköze van, legyen szó fizetett hirdetésekről, blogolásról, seo elemzésekről vagy éppen e-mail marketingről. Azonban ahol megjelenik a konkurencia egy hasonló szolgáltatással vagy termékkel, bizony mindezeknek nagy mértékben csökken a hatékonysága.

Inbound marketing stratégia

Ahogy növekszik a hasonló témájú eszközök mennyisége egy adott felületen, úgy csökken az elérése is a megjelenésünknek. Éppen emiatt jó tisztában lenni azzal, milyen eszközöket is ad a kezünkbe az inbound marketing. Ezek által minőségi tartalmakat gyárthatunk, amelyek nyomán értékeket teremthetünk, ráadásul a potenciális vásárlók kérdéseire válaszokat, problémáikra megoldásokat adhatsz.

Ezáltal egy olyan követőtábor és brand építhető ki, amely a bizalmon alapul és biztos lehetsz benne, hogy az emberek tőled fognak majd vásárolni vagy a te szolgáltatásaidat fogják kipróbálni. Mivel mindezek által a Google és Facebook felületein is jobb rangsorolást érhetsz el, előbb látják meg a hirdetéseidet az érdeklődők és hamar növekedésnek indul majd a céged.

A legnépszerűbb inbound marketing eszközök: SEO, blogolás, fizetett hirdetések, remarketing, hírlevelek, közösségi média felületek, landing oldalak, podcastok, videók.

Blogolás

A blogolás kulcsfontosságú eszköze az inbound marketingnek, amit szinte minden tartalommal foglalkozó csapat használ. A rendszeresen frissített blog segít a vállalkozás láthatóvá válásában és bejövő forgalmat generál a cég hivatalos weboldalára. Nagyszerű lehetőség új kapcsolatok szerzésére, ha vendégcikkeket írsz egy blognak.

SEO elemzés

SEO elemzés egy olyan eszköz, amely segítségével meghatározhatjuk, hogy mivel tehetnénk a weboldaladat jobbá. Az elemzés során feltárhatóak a weboldalad tartalmi és technikai erősségei és hiányosságai. Az elemzés alapján összeállítható egy stratégiai terv a SEO tevékenységek optimalizálására, ezzel növelve az organikus forgalmat és a felhasználók számát. A SEO elemzés más inbound marketing eszközökhöz hasonlóan javaslatokat ad arra vonatkozóan, hogy hogyan javítsd a SEO tevékenységeid hatékonyságát.

E-mail marketing

Az e-mail marketing az inbound marketing egyik nagyszerű eszköze. Ez lehetővé teszi, hogy célzott reklámokat és híreket küldj a felhasználóknak. Az automatizált e-maileket ki lehet használni arra, hogy következetesen nyújtsunk információt és értékes ajánlatokat az ügyfeleknek. Az e-mail marketing tehát erős eszköz lehet az inbound marketingben.

Tartalommarketing

Sokszor előfordul, hogy az inbound marketinget összekeverik a tartalommarketinggel, viszont a tartalomgyártás csak az egyik alap eszköze az inbound marketing stratégiának.

A tartalommarketing az üzleti célok elérését segítő, értékes és releváns tartalom létrehozásán és megosztásán alapuló marketingstratégia. A célja a felhasználók érdeklődésének felkeltése, a márkaépítés és az eladások növelése. A tartalommarketing során a vállalat saját tartalmakat készít, amelyek segítik a vevők döntéshozatalát, és erősítik a vállalat pozícióját a piacon.

Inbound marketing ügynökség

Egy inbound marketing ügynökség célja a folyamatos organikus elérések biztosítása, hogy a látogatók maguktól jöjjenek.

Az inbound marketing ügynökség feladatai közé tartozhat:

  • Tartalommarketing: célzott és értékes tartalmak készítése, amelyek segítenek az ügyfeleknek a döntéseikben és megtartják őket.
  • SEO: a honlap és a tartalmak optimalizálása a keresőmotorok számára, hogy minél magasabb pozícióba kerüljenek a keresési eredmények között.
  • Közösségi média marketing: a közösségi média profilok fejlesztése és menedzselése, hogy minél több embert érjenek el.
  • E-mail marketing: az email lista építése és az email kampányok tervezése és küldése.
  • Analitika: a marketingtevékenységek elemzése és javaslatokat téve a jövőbeni fejlesztésekre.

A fentiekből látható, hogy egy nagyon összetett, de hosszú távon hatékony marketingről van szó, amely a legkisebbek számára is kedvező lehet. Ráadásul a vásárlóid is örülni fognak, hogy megtalálták a számukra leginkább megfelelő üzletet vagy szolgáltatót.

Az inbound marketing egy hatékony és célzott megközelítés, amely segít a vállalatnak megtalálni és megtartani az ügyfeleit. Ha szeretnéd, hogy az ügyfeleid önmaguktól keressenek meg, és hosszú távú kapcsolatot alakítsanak ki veled, akkor az inbound marketing a neked való választás. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, és keress fel minket, ha szükséged van inbound marketing szolgáltatásra!